Proč bývala PlaCla tak neoblíbená?

Článek napsal Václav Bartoš dne 24.6.2018 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

Těch faktorů, které PlaCle pošramotily pověst do doby, než jsme ji koupili s Michalem Kubíčkem, je hned několik. Tou hlavní byla absence vize dalšího rozvoje, chyběla okamžitá zákaznická podpora ve dne i v noci, o víkendech i státních svátcích, kdy článkové kampaně řeší část eshopařů, marketingových freelancerů a startupistů. Služba PlaCla byla pomalá a nekvalitní. Občas se stalo, že bloger dodal po týdnu čekání prázdný článek s nadpisem, že na něm pracuje a dodá později. Velká část článků byla plná překlepů a hrubek. Byly to desítky chyb, nelogické větné vazby, pouhé vršení slov. Kvalita mnoha webů byla pochybná a jejich vzhled příšerný. Není divu, že z PlaCly odcházeli inzerenti zklamaní.

Absolutně chyběla vnitřní kontrola kvality, zautomatizované procesy, od inzerentů krom zásadních pochybení nepřicházela zpětná vazba. Inzerenti PlaClu používali jen jako vedlejší nástroj pro nákup článků, kolikrát bylo rychlejší objednávku vyřídit sám a výsledek byl i kvalitnější a jistější.

Teprve rychlostí a kvalitou jsme inzerenty přesvědčili k návratu do PlaCly. Častokrát si o ní opět řekli mezi sebou, překonali předchozí negativní zkušenost a vrátili se. Naší obrovskou výhodou je všeobecná známost PlaCly, pro kterou stačilo pouze vyhledat důvody předchozího neúspěchu a napravit je. Změna trendu se dala sledovat prakticky okamžitě. Už jen to, že jsme začali s inzerenty komunikovat, s některými se spřátelili a umíme předcházet řadě sporů, čímž jim šetříme další čas, je pro ně argument, proč službu PlaCla používat.

Blogeři dříve vnímali PlaClu jen jako prostředníka či v lepším případě zprostředkovatele, ale stále to bylo na úrovni bariéry mezi nimi a inzerentem, s kterým by se dokázali domluvit rychleji, efektivněji a mohli by vydělat více. Bylo nutné jim ukázat službu PlaCla jako jejich obchodního zástupce na poli placených článků. Díky ní nemusí trávit měsíčně desítky až stovky hodin obesíláním potenciálních zákazníků a vystavovat se postihu za nevyžádaná obchodní sdělení. Jasně formulovaná poptávka jim pomáhá svou práci lépe nacenit, zaslání nabídky bez další komunikace eliminuje zbytečné handrkování o ceně. Začali naopak inzerenty poptávající články směřovat do PlaCly, abychom objednávku s nimi vyřídili my a bloger článek napsal nebo ho pouze publikoval.

Ale to už píši o dnešní PlaCle. Popravdě bylo pro mě docela těžké vypravit se těch pár let zpátky a představit si, v jakém stavu jsme na začátku roku 2014 PlaClu kupovali.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *