PlaCla pokořila mýtus – cena, rychlost, kvalita

Článek napsal Václav Bartoš dne 15.6.2018 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

Službu PlaCla jsem přebíral od jejího zakladatele Martina Jersáka v roce 2014 ve stavu, kdy se předchozí rok o půl milionu propadly tržby (dobitý kredit) a podobně na tom byl i obrat služby (utracený kredit). PlaCla ztrácela renomé, odcházeli z ní inzerenti, kterým nákup levných a nekvalitních článků nepřinášel žádný užitek. Kvalita velké části článků byla opravdu otřesná. První, na co jsme se tehdy s Michalem Kubíčkem zaměřili, byla rychlost dodání článků. Množství obchodů totiž negativně ovlivňovalo, kolik času měli blogeři k prokrastinaci. Na dodání článku měli 7 dní, takže od objednávky po její vyřízení uplynul často celý týden. Dodnes někteří blogeři chápou lhůtu vypršení objednávky jako datum jejího dodání. Nyní to jsou pouze tři dny, takže má inzerent objednávku vyřízenou týž pracovní týden, nejpozději po víkendu. Nejrychlejší blogeři už zjistili, že svou rychlostí na sebe upoutají pozornost inzerentů a objednávky jim přibývají, jelikož články píší v řádu několika hodin.

Po rychlosti přišla na řadu kvalita

S tím, jak se rychlost služby zvyšovala, odpadávali blogeři, kteří svou práci flákali. Velký přínos pro zvýšení kvality článků mělo založení vlastní redakce složené z nejlepších blogerů. Takže jsme mohli pomoci těm, na jejichž práci si inzerenti stěžovali. Z dalších blogerů jsme tak zase udělali publishery. Když jsme ukázali, že to jde rychle a lépe, vzrostly i nároky inzerentů. Už nám nepromíjejí to, co dříve. To souvisí i s tématem Služba PlaCla je skvělá, jak ji skvělou chcete mít nachystaným na příští čtvrtek. Dříve zklamaný inzerent ohrnul nad celou PlaClou nos a po pár objednávkách ji přestal používat. Nyní, pokud se setká s problémem, nás ihned informuje a situaci s ním okamžitě řešíme. Nestává se, že by inzerent měl problém se službou jako celkem, proto nám důvěřuje.

Obrovským kvalitativním skokem se ukázalo vytvoření týmu kontrolorů, kteří prochází redakční texty a také publikované články. Žádný učený z nebe nespadl a nějakou tu chybku občas udělají i ti nejzkušenější. Kontroloři mají ovšem za úkol odhalovat nejen gramatické a stylistické chyby, ale kontrolovat rozsah, unikátnost článků, odkazy v nich a především jejich shodu se zadáním. Někdy se stane, že se autor nechá tématem a vlastní myšlenkou unést. Od kontrolorů dostává okamžitou zpětnou vazbu, díky níž se zlepšuje. Zkušení redaktoři už kolikrát předvídají i to, co inzerent do poptávky nenapsal, neboť mají zkušenosti z reklamací a dokáží jim předcházet nebo podporu PlaCly upozorní na nesrovnalost v zadání, kterou by běžný bloger neodhalil. To bude jedna z věcí v úterním článku Jak nejlépe řešit spory a jak jim předcházet.

Pokořili jsme i cenu

Díky obrovskému zájmu inzerentů jsme schopni vyjednat s blogery podmínky, které by jinak napřímo neměli. Souvisí to s tím, co všechno blogery a inzerenty čeká bez PlaCly. Objednávkou skrze PlaClu se uspoří velké množství času. Inzerenty chrání před nejrůznějšími úmyslnými i neúmyslnými podfuky. Nespolupracujeme s nespolehlivými blogery a s těmi, na které si inzerenti stěžovali. Pokud inzerent plánuje objednat článek na webu, který se mu v PlaCle nenabídl, doporučuji se nejprve obrátit na podporu a zeptat se, proč se mu konkrétní web nenabídl a zda s ním nebyl v minulosti problém. Inzerent tím ušetří další peníze.

Různé teorie tvrdí, že pokud děláte něco rychle a kvalitně, je to za vyšší cenu. Nebo pokud je něco levné, nemůže to být rychle či kvalitně atd. Služba PlaCla ten mýtus pokořila už loni.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

14 − thirteen =