Proč je pro blogery důležité nabízet se denně?

Článek napsal Václav Bartoš dne 3.6.2018 . Zařazeno v kategorii Tipy a triky

Protože získá víc peněz! Ty jsou pro blogery pochopitelně základním hnacím motorem. Zvlášť pro ty, kteří touhle prací z domu živí svou rodinu nebo žijí jako digitální nomád. Finance nejsou jediný motivační prvek. Do PlaCly by se měl bloger přihlašovat a nabízet své blogy, magazíny a média každý den (jak často, píši v jednom ze závěrečných odstavců) z několika dalších důvodů, které vedou k onomu zmiňovanému zisku až sekundárně. Především mu neunikne žádná poptávka, ani případná reklamace právě vyřizovaných objednávek. Čímž se zvyšuje šance na opětovné objednávky. Mimochodem na 26.6. plánuji článek o tom, kolik si blogeři vydělají. O dalších důvodech budou některé následující články.

Bez nabídky nelze očekávat objednávky!

PlaCla sice blogerům zjednodušuje cestu k výdělku a vyřízení objednávek, nicméně není žádným automatem na peníze. Bloger se musí nabízet, jinak mu objednávky nepřijdou. Inzerent totiž bez nabídek jeho blog neuvidí. Až po zaslání nabídky se dostane do inzerentova hledáčku. Přičemž může být cenově nad inzerentovým minimem. Za skutečně kvalitní a navštěvované blogy, magazíny a média si inzerenti rádi připlatí.

Rychlost rozhoduje

Má bloger v PlaCle zaregistrovaný blog a objednávky se příliš nehrnou i přesto, že se občas nabízí? Je to málo! Frekvenci nabízení bude zapotřebí zvýšit. Jedna objednávka podle naší statistiky připadá na cca 10 až 30 nabídek a některé poptávky jsou aktivní jen několik málo hodin. Čím bude frekvence vyšší, tím je objednávka pravděpodobnější. Je to logické i z pohledu inzerenta. Ten si zadá poptávku a samozřejmě chce svůj článek sepsat či publikovat co možná nejrychleji. Zpravidla objednává ještě tentýž, maximálně následující den. Jestliže inzerent začne objednávat, nejčastěji vyčerpá i svůj budget na článkovou kampaň. Chce mít vše vyřízené najednou. Tím pádem jeho poptávka blogerovi zmizí a pokud se v krátkém časovém úseku nenabídne, má smůlu. Kdyby byl mezi prvními, nejspíše by jeho blog v konkurenčním boji vyhrál a objednávku získal. Bloger, který na svůj účet zavítá například jednou týdně, vidí zlomek poptávek. Sporadicky se stává pravý opak, že inzerent ponechá svou poptávku aktivní několik měsíců a objedná třeba až po půl roce. Čekat na jeho reakci proto nemá smysl a je důležité nabízet se na další poptávky, aby bloger zažil radost z objednávky.

Soustřeďte se na tematické poptávky

Inzerenti vybírají podle několika kritérií. Rozhodujícím faktorem je kvalita, jak blogu, proto schvalovací proces trvá i několik měsíců (na 10.6. chystám článek Kdy schválíte můj blog, ve které se dozvíte něco o tom, jak dlouho trvá schvalovací proces a co je zapotřebí splňovat), tak samotných článků. O kvalitě budu psát 11.6. v článku O nejčastějších chybách blogerů, 17.6. Podmíráky nenaléváme, služba má sloužit a 18.6. Nejefektivnější články – vyšší čtenost a míra prokliků.

Mimo kvality a návštěvnosti blogu preferují inzerenti správné tematické cílení nabídky. Je-li blog o módních trendech, bloger mu uškodí, když ho nabídne u poptávky týkající se třeba zahradní techniky. Učiní-li tak, inzerent si blogu více už nevšimne. Odmítne ho, nebo dokonce zablokuje i pro další své poptávky. Čím více odmítnutí, tím vyšší šance na vypnutí blogu i v celé PlaCle. Jde o ochranný mechanismus PlaCly, která nabízí jen ty nejkvalitnější blogy s tematickými nabídkami.

Odmítání poptávek je také důležité

Jestliže bloger nechává netematické poptávky být a nabízí se pouze na ty tematické, bude mít za chvíli ve všech poptávkách nepořádek. Nové poptávky se totiž nevkládají na konec ani na začátek, ale mezi ty stávající. Tím pádem velmi rychle přehlédne některou novou. Proto je důležité nehodící se poptávky odmítnout při každém přihlášení do PlaCly.

Blogeři se nemusí bát, že text nestihnou napsat!

Pokud se bloger obává, že aktuálně nestihne objednaný článek napsat, stačí se obrátit na podporu a ta vše vyřídí s redakcí PlaCly. Některý redaktor se úkolu milerád ujme a text napíše do několika hodin, mnohdy i do pár desítek minut! Gramatickou a stylistickou stránku nebude muset bloger řešit, postarají se o ni kontroloři. Pouze článek publikuje, případně si jej obsahově doplní.

Jak často se tedy nabízet?

Optimálně dvakrát denně. Ideálně dopoledne a večer, aby blogerovi neunikla většina poptávek a eventuálně také odpoledne, aby neunikla žádná. Někdy se poptávek během krátkého časového úseku načte hned několik. Čím bude rychlejší, tím se jeho šance na objednávku zvyšuje.

Rychlost je klíčová i při získání opětovných objednávek

Inzerent si blog, magazín či médium ve své hlavě někam zařadí a je v nejlepším zájmu blogera, aby to bylo mezi spolehlivé a osvědčené blogy, na kterých objedná i příště. Takže aktivita (rychlost, ochota, zodpovědnost…) blogera nerozhoduje jen u konkrétní objednávky, ale také pro získání těch následujících. Dokonce na nabídky některých blogů inzerenti přímo čekají. Když se nenabídnou, píší na podporu, abychom jejich nabídku zajistili. Samozřejmě to rádi uděláme. O rychlosti se zmíním i v dalším článku třicetidenní výzvy. Konkrétně půjde o článek naplánovaný na 23.6., jehož tématem bude důležitost rychlého vyřízení objednávek. Výjimečně se stane, že některý inzerent se naštve na konkrétní blog, že nebyl s jeho prací a především přístupem k reklamaci spokojen. O tom bude článek 19.6. Jak nejlépe řešit spory a jak jim předcházet? Prozradím v něm naše další know-how.

Jak vidíte, celé to není žádná věda. Je to čistě o obsluze zákazníka. Podotýkám, že blogerovým zákazníkem není inzerent, ale sama služba PlaCla. Lidé navíc nejednají se značkou, ale s konkrétními lidmi. Proto dávám blogerům tento návod, jak sloužit službě, abych já jako tvář služby PlaCla mohl co nejlépe sloužit inzerentům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

one × 1 =