FAQ – Články mi nic nepřinesly

Článek napsal Václav Bartoš dne 22.1.2021 . Zařazeno v kategorii FAQ

Občas se na zákaznickou podporu obrátí některý inzerent s tím, že před časem publikoval dva či tři články a po roce z nich nevidí žádný přínos, případně po objednávce jednoho článku čeká na kýžený efekt a další články objedná, až publikace článku projeví. Znáte to přísloví, že jedna vlaštovka jaro nedělá? V tomto článku vám řeknu, co je v tomhle případě špatně. Někdy nemusí být ani problém v množství. Pokud je malá konkurence a účel článků dobře promyšlen na základě analýzy, má smysl publikovat několik málo článků.

Důležité přitom je zmapovat si, jak inzeruje konkurence, jaká témata skutečně zajímají vaše zákazníky, co konkrétně díky vašim produktům či službám řeší. Díky tomu můžete přijít na zcela neotřelá témata, která třeba konkurence vůbec neakcentuje. Zohlednit byste přitom měli celý prodejní proces – tak aby nákup na základě článků přinesl co nejvíce prodejů, kontaktů…

Články jako třeba tento jsou vhodné k tomu, že na velké ploše můžete vysvětlit výhody, nevýhody, představit něco ze zákulisí, nebo článek pojmout jako návod pro řešení problému vašich zákazníků.

Prodejci většinou dělají chybu, že se zaměřují přímo na svůj produkt, či službu. Vyjmenovávají jejich vlastnosti, zabředávají do technikálií. Kdežto zákazníka vůbec nezajímá, jaké otočky a kolik dalších funkcí má vrtačka. Zákazník vlastně ani nepotřebuje samotnou vrtačku, potřebuje pověsit obraz. Místo série článků o vlastnostech vrtačky, bude vhodnější publikovat články na téma jak pověsit obraz, jak připevnit nábytek ke zdi atp.

Teprve pak budou na vaše články lidé odkazovat, budou je vyhledávat a budou vám přivádět zákazníky ještě dlouhá léta po jejich publikaci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

two × three =