Rozhovor s blogerem 4

Článek napsal Václav Bartoš dne 15.2.2014 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

V pořadí již čtvrtý bloger nám odpověděl na několik našich otázek.  Jaké jsou jeho zkušenosti? Co doporučuje? A jaký je jeho recept na to, jak si vydělat 20 až 30 tisíc měsíčně pouze psaním pro Placla?

1. Představ se…

Ahoj, jmenuji se Adam a je mi 26 let.

2. Kolik máš blogů/jak dlouho/kolik ti vydělají?

Momentálně mám na PlaCla 14 blogů. Dohromady vydělávají +- 20 – 30 tis. měsíčně. Některé více, jiné méně. Konec minulého roku byl trochu chudý a stejně tak leden, ale podobně to bylo i loni respektive předloni. Mám web, který stabilně vydělává asi 10 tis. a je o něj největší zájem. Má slušné ranky a vyhledávače ho mají rády. 🙂 Jako argument, že se publikace článků na webech postavených pouze na placeném obsahu nevyplatí, používám článek o jednom vyhledávaném přípravku. Jen z vyhledávačů jsem na něj za půl roku nachytal asi 1 500 čtenářů a prokliků na inzerentův web bylo požehnaně. Myslím, že se mu investice necelých 200 Kč opravdu vyplatila 🙂

3. Jaké jsou tvé cílové skupiny návštěvníků/témata webů?

Beru skoro všechno. Bydlení, půjčky, cestování, IT… Většina mých webů se sice profiluje na jedno, případně několik souvisejících témat, ale jsou různorodé, takže pokrývají většinu poptávek.

4. Co se ti osvědčilo jako nejlepší pro vysokou návštěvnost tvého blogu/ů?

Nejvíce návštěvníků tahají dobře zvolené longtaily. Blogeři by neměli zanedbávat zběžnou analýzu klíčových slov. Ale základem by určitě měly být kvalitní články s hodnotným obsahem – návštěvníci se budou rádi vracet. Rada pro blogery zní – dejte si na psaní záležet, děláte to i pro sebe.

5. Co děláš pro inzerenty, aby byli spokojeni s tvým blogem/články?

Snažím se maximálně dodržet jejich požadavky, ale pokud v zadání vidím nějaké nedostatky, neváhám jim poradit. Snažím se o to, aby články měly hlavu a patu a pokud to jde, prokládám je větším množstvím ilustračních fotografií. Párkrát se mi stalo, že mě inzerent před proplacením pochválil. Opravdu mě to potěšilo a dodalo chuť k další práci.

6. Bereš i poptávky, které nejsou v souladu s tvým přesvědčením (půjčky, porno)?

Zatím jsem se nesetkal s poptávkou, která by byla vyloženě proti mému přesvědčení. Všechny půjčky nejsou špatné a na PlaCla se objevují především poptávky po článcích odkazujících na kvalitní nebankovky. Mám nějaké finanční weby, takže články o půjčkách dělám docela často. V každém případě nepíšu stylem „půjčte si, je to super“, ale spíše obecnější tipy na co si dát pozor. O pornu bych teoreticky psal taky (přeci jen jde o nejvyhledávanější klíčové slovo, takže kdo se sem tam nepodívá, ať hodí kamenem :-)), ale čistě z praktických důvodů na tyto weby nechci odkazovat.

Ještě mě napadá další kontroverzní téma, které se na PlaCla čas od času objeví – automaty a hazard. Tohle jsem vyřešil tak, že jsem napsal obecný článek o historii a zajímavostech (např. kasína v Las Vegas apod.). Kdyby měl inzerent požadavek na nějakou přímou propagaci, tak bych poptávku odmítl.

7. Co by jsi doporučil začínajícím blogerům?

Dejte si na svém blogu/magazínu záležet od samotného začátku. Zaměřte se na téma, které vás baví a spojíte příjemné s užitečným. Pokud provozujete web na WordPressu, investujte do nějaké pěkné šablony, díky které bude blog vypadat atraktivněji.

8. Jaký častý nedostatek vidíš na blozích?

Některé blogy už na první pohled vypadají, že byly vytvořeny pouze pro placené články. Na tom není nic špatného, ale první dojem dělá hodně. I web postavený na placených článcích může vypadat dobře a mít hodnotný obsah.

9. Jaký častý nedostatek vidíš v poptávkách inzerentů?

Nejvíc mě „štvou“ požadavky na přesný tvar zadaného klíčového slova. Neskloňované kw jako „bydlení Praha“ nevypadají v článku dobře. Vyhledávače nejsou hloupé a skloňování je mnohem přirozenější. Všiml jsem si, že někteří inzerenti pravidelně poptávají články se stejnými klíčovými slovy. I to je špatně – takhle dobrého odkazového profilu nedosáhnou. Neměli by se bát rozšířených klíčových slov a hlavně cílit na longtaily. To platí především u projektů, které nemají ambice na to, aby se ve vyhledávání dobře umisťovaly na klíčová slova typu „půjčky“ apod.

Inzerentům, kteří se v problematice příliš nevyznají, doporučuji spolupracovat s někým, kdo si jejich kampaň na PlaCla vezme na starost. Placené články fungují perfektně, ale jen za předpokladu, že inzerent ví, jak na to.

Ještě takový můj postřeh, který by mohl inzerentům pomoct. Pokud má článek pojednávat o známém produktu, ať si nechají vytvořit recenzi. Klíčová slova typu „slovo + recenze“, „slovo + názory“ nebo „slovo + zkušenosti“ jim mohou přivést mnohem více zákazníků. Neplatí to obecně, ale opět je to o nějaké analýze klíčových slov a několikrát zmíněném dlouhém ocasu 🙂

10. Máš postup jak vytvořit úspěšný blog?

Nic není 100%, ale protože na PlaCla bloguji už nějaký ten pátek (3 roky), pár zaručených metod už mám. Nejde o žádné know how, ale vesměs praktiky, které by měly být přirozené. Ale ne každý je dodržuje 🙂 Teď bohužel nic neprozradím, protože chystám seriál na svém blogu (www.problogger.cz). Doufám, že se k tomu dostanu co nejdříve a snad to někomu pomůže.

Závěrem bych rád poděkoval Martinu Jersákovi za to, že vytvořil skvělý systém a taky za jeho vstřícnost. Moje poděkování samozřejmě patří i současným provozovatelům. Jsem rád, že PlaClu přebrali právě Michal Kubíček a Vašek Bartoš, kteří úroveň posunou ještě výše.

2 komentáře: “Rozhovor s blogerem 4”

  1. Ondra napsal:

    JJ, pochválení přes Reklamaci je hustý. Taky se mi to stalo. Plácla by to měla poladit. A to je toho víc.

  2. Patrik napsal:

    Jistě by stálo za zmínku, jaká je průměrná cena za článek u top bloggerů. Jestli jdou cestou low-cost článků, nebo upřednostňují vyšší ohodnocení za článek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

sixteen − 4 =