Jak si ohlídat článek? Autorizace × publikace

Článek napsal Václav Bartoš dne 5.6.2018 . Zařazeno v kategorii Tipy a triky

Inzerenti chtějí mít text článku pod kontrolou z nejrůznějších důvodů (legislativa, budování brandu, schvalování v týmu…). Proto jsme už před třemi lety v červenci 2015 zavedli autorizaci před publikací jako extra-službu a v prosinci téhož roku poptávky POUZE PUBLIKACE. Nebyli jsme si zprvu jistí tím, zda o ně bude zájem. Po třech letech už jsou neoddělitelnou součástí PlaCly. Obě tyto funkce mají za cíl jediné – aby měl inzerent plně pod kontrolou obsah. Mohl si text v klidu pročíst, zkontrolovat například technické detaily nebo odborné formulace a k publikaci šel až definitivní text. Jinak to v PlaCle funguje tak, že inzerenti připomínkují až publikované články.

Když je potřeba mít článek pod palcem

Blogeři zvládnou napsat kvalitní článek prakticky o čemkoliv. Nedokážou ohlídat faktickou správnost, pokud to jsou detaily, které zná jen inzerent. Podobně nemohou být zběhlí v různých legislativních normách, kterými se má řídit propagace některých druhů produktů či služeb. Články o nich se totiž okamžitě propíší do vyhledávačů, takže pro dohledové orgány je jen otázkou několika kliknutí, aby se s obsahem článku seznámily a pořídily si z něj kopii. Na běžnou reklamaci článku až po jeho uveřejnění by už bylo pozdě.

Zásadní je správné zadání poptávky

První věcí, která ovlivňuje výslednou podobu článku, je správné zadání poptávky. Do ní je důležité vložit veškeré požadavky a také to, co se v článku zmiňovat nemá. Například v případě doplňků stravy jsou legislativně vyloučena jakákoliv zdravotní tvrzení stylu, že přípravek prospívá zdraví apod. Už jen tím si inzerent ušetří mnoho práce. Pečlivě sledujeme každou reklamaci a narazíme-li na opakující se požadavek inzerenta, který zapomněl do zadání dodat, sami ho tam dopisujeme a inzerenta na jeho doplnění upozorníme. Bude o tom článek v pondělí 19.6. Jak nejlépe řešit spory a jak jim předcházet, ve středu 27.6. Jaké jsou nejčastější chyby inzerentů a ve čtvrtek 28.6. Jak rychle a efektivně reklamovat.

Extra-služba Autorizace před publikováním

Nástrojem, jak mít text článku plně pod kontrolou, je extra-služba autorizace textu před publikováním. Inzerent ji objednává ve chvíli objednávky společně s dalšími extra-službami. Celý proces objednávky se tím po dodání textu blogerem zastaví maximálně na 14 dní, během nichž inzerent získá čas text upravit nebo schválit. Platí se za ni, protože v jejím rámci má inzerent nárok na prakticky nekonečno změn, může text zcela odmítnout a bloger mu musí připravit novou verzi textu a vždy musí znovu čekat na inzerentovu reakci. Proto je autorizace i ohraničena 14 dny, jinak se nám stávalo, že se protáhla i na několik měsíců, kdy inzerent na objednávku úplně zapomněl. My naopak chceme službu poskytnout co nejrychleji, aby z ní měl co nejdříve užitek. Tento způsob je vhodný pro inzerenty, kteří chtějí texty článků nechat na blogerech, aby byly různorodé a více sedly do kontextu blogu.

Poptávka POUZE PUBLIKACE

Naproti tomu publikování již hotového textu se hodí, když by proces schvalování trval déle než 14 dní, nebo pokud pro inzerenta píše již jeho vlastní copywriter, který jeho produkt nebo službu, značku nebo společnost důvěrně zná. Nabídky na tyto poptávky bývají o něco levnější, neboť blogerovi stačí jen text publikovat. Navíc se nečeká na to, až text napíše, takže jsou i celkově rychlejší na vyřízení. I tak je inzerentovi stále otevřeno připomínkování po publikování, aby mohl doladit i grafickou podobu atp. A jinak se poptávka neliší od běžných. V rámci udržení kvality obsahu trváme na tom, že dodané texty budou mít minimálně rozsah jedné normostrany (1 800 znaků). Z naší zkušenosti kratší texty nepřináší čtenářům informační hodnotu a v kontextu celého blogu, magazínu či média, kde zpravidla vychází několika normostránkové články, by takto krátký článek působil zvláštně.

Kvůli obavám se tím nemá smysl zdržovat

Někteří inzerenti tyto dvě cesty publikování volí z obavy nad výslednou podobou textu. Na kvalitu blogů a jejich textů však klademe vysoké nároky. Jakékoliv reklamace kvality článku ihned s blogery řešíme, a to i mimo samotné reklamace. Jde nám o to, aby při dalších objednávkách chyby neopakovaly. Ostatně o tom vyjdou články v pondělí 11.6. Jaké jsou nejčastější chyby blogerů, úterý 12.6. Pokusy o podfuky – jak PlaCla inzerenty chrání a v neděli 17.6. Podmíráky nenaléváme, služba má sloužit. V minulosti to mělo za následek ukončení spolupráce, od roku 2015 už nabízíme práci naší redakce. Kvalita článků se za čtyři roky mého působení na PlaCle zvýšila natolik, že poskytuji osobní garanci 5 000 Kč za nepovedený článek, za který nedokážeme dodat náhradu odpovídající požadavkům inzerenta. Je to kompenzace času, který inzerent reklamací takového článku stráví.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *