Inzerenti i blogeři se profesionalizovali

Článek napsal Václav Bartoš dne 25.6.2018 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

V posledních dvou letech sleduji trend, že inzerenti už přichází se základními znalostmi, případně mají zkušenosti z předchozích projektů a na PlaClu si vzpomněli, protože naše služby už v minulosti využili. Odpadávají dotazy stylu, k čemu jsou placené články vlastně dobré. Násobně vzrostly nároky inzerentů na kvalitu webů a článků na nich. Zajímají se o to, kde na webu jsou umístěny, zda jsou komentovány a jak jsou čtené. Naproti tomu blogeři zvládají i náročnější úkoly jako začlenění různých grafických prvků, textových elementů. Své články přehledně člení, někteří dokonce k článku vytvářejí vlastní grafický obsah nebo se článek snaží doplnit videem, pokud jej inzerent na svém webu má. Takový článek zatraktivňuje obsah celého blogu, magazínu či média. Postupně odpadá i počet dotazů večer a mimo pracovní dny.

Souvisí to s tím, jak se blogeři i inzerenti profesionalizovali. Obě skupiny se maximum práce snaží stihnout v pracovní době. Znamená to celkově oboustranně serióznější jednání. Projekty inzerentů už do roka nemizí z internetu podobně jako nemizí ani blogy. Dlouhodobější perspektivy přináší i zajímavá témata, která mohou inzerenti se svými zákazníky skrze placené články komunikovat. Poptávek typu „Propagace našeho obchodu“ je minimum a místo nich denně chodí desítky poptávek typu „Jak se obléct na léto“, „Tipy na svatební dary“, „Jakou vybrat značku pračky“… Místo reklamních článků zahlcených reklamštinou, vychvalováním firmy, která je již x let ne trhu, jde o praktické a čtivé návody. A musím přiznat, že mě už nejeden takový návod stál pár tisícovek. Protože jsem posléze po produktu zatoužil také.

Jednoduše na trhu zůstávají už jen blogeři, kteří to se svými blogy, magazíny a médii myslí vážně, a inzerenti, kteří v onlinu podnikají dlouhodobě. Recepty na rychlé zbohatnutí se přesunuly do jiných oborů lidské činnosti. Před vidinou rychlého zisku a taktikou spálené země bylo lepší dát přednost serióznímu podnikání. Mimochodem příští rok oslavíme 10 let od založení PlaCly a 5 let od toho, kdy jsme ji s Michalem Kubíčkem koupili.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

13 + seventeen =