Získejte zákazníky díky placeným reklamním (PR) článkům bez administrativy a rychle. Do tří dnů.

Domů » Blogeři » Kolik si blogeři vydělají?

Kolik si blogeři vydělají?

Tolik, kolik své práci věnují času. Tak jednou za půl roku dorazí do PlaCly dotaz od nějakého „blogera“, který má dvě stě domén a chtěl by je monetizovat bannery a placenými články. Ten nejdůležitější paramter, na který inzerenti hledí, je návštěvnost. Zajímají se i o čtenost samotných článků. Měří následně prokliky z nich, a dokonce měření propojují s prodejním softwarem, nejčastěji eshopem. Takže dokáží říct, kolik jim který článek vydělal. I několik let zpětně. Pustit do PlaCly nějakou takovou blogovou farmu by pro nás byla sebevražda a návrat k tomu, proč bývala PlaCla neoblíbená. Ve včerejším článku o profesionalizaci blogerů jsem poznamenal to, že blogování není zázračnou cestou ke zbohatnutí.

Ovšem pokud bloger odvede svou práci poctivě, nemůže nevydělat v budoucnu. Vytváří obsah, který budou čtenáři vyhledávat ještě desítky let. A už bude jedno, zda na osobním počítači, notebooku, mobilu nebo jim ho bude předčítat a do cizích jazyků překládat umělá inteligence.

Vy se ale samozřejmě ptáte na to, kolik si vydělá v PlaCle. Začal jsem o návštěvnosti a budování unikátního obsahu, protože to je podmínkou toho, že si bude vydělávat dlouhodobě a že o něj bude vůbec zájem. Mohu o výdělku blogerů hovořit podle výdělku konkrétních blogerů. Od dubna 2014 si nejaktivnější bloger vydělal 1 168 864 Kč, druhý 813 545 Kč, třetí 801 958 Kč. Za poslední dva roky si jeden nováček vydělal 621 098 Kč. Dokonce jeden bloger s blogováním seknul, zapojil se čistě do redakce a stal se kontrolorem, za dva a půl roku vydělal 485 959 Kč. Práce je tak časově flexibilní, že blogeři podnikají z domu, blogy jim přináší další výdělky, takže mají dostatek času na svou rodinu a po třetím dítěti ještě plánují čtvrté. Příjem z PlaCly je jen část jejich příjmů. Kolikrát jsou s manželkami či manželi doma, ti jim s podnikáním pomáhají nebo se při práci střídají, a zvládají tak i péči o rodinu.

Než nicneříkající léty nafouklá čísla, přijde mi důležitější napsat, jak konkrétně vypadá struktura jejich příjmů. Zpravidla mají blogů několik na různá témata. Dosud platilo, že nejvíce vydělávali blogeři s nejnižšími cenami, pokud se však přehoupnou přes 100 000 unikátních návštěvníků měsíčně, inzerenti jim za články platí ochotně násobně více jak ceny svých poptávek. Bloger tak za článek obdrží 1 000 – 5 000 Kč. V té nejvyšší cenové hladině už ale musí dosahovat stovek tisíc unikátních návštěvníků měsíčně. Někteří blogeři si za své články představují 10 – 40 000 Kč. Taková spolupráce má smysl pouze pro brandové kampaně a oslovujeme je až na základě VIP poptávek inzerentů. Jednoduchou matematikou je totiž jasné, že 40 článků po 1 000 Kč bude mít efekt násobně vyšší než jediný článek nejznámějších českých blogerů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *