Extra-služby zviditelní váš blog i článek

Článek napsal Václav Bartoš dne 17.3.2014 . Zařazeno v kategorii Nové funkce

Dnes bychom vám rádi představili dvě novinky, od kterých si slibujeme zvýšení unikátnosti jednotlivých blogů, šanci, jak se inzerentům zviditelnit a nabídnout jim něco navíc oproti konkurenci. První jsme nazvali extra-služby. Druhá se týká zveřejňování návštěvnosti blogů.

Nejprve tedy k návštěvnosti. Nově dáváme možnost blogerům uvést orientační průměrnou měsíční návštěvnost jejich blogu. Návštěvnost budou uvádět blogeři na základě dobrovolnosti a bez toho, abychom ji ověřovali. K ověřování proklamované návštěvnosti budeme přistupovat pouze v případech, kdy by byl daný web (např. právě na základě zajímavé návštěvnosti) vybrán pro tematickou VIP poptávku. V takovém případě bude třeba proklamovanou návštěvnost doložit, například přístupem do Google Analytics. V případě, kdy se proklamovaná návštěvnost nebude lišit od skutečné, bude takový blog zahrnut do systému VIP poptávek, kde se aktuálně ceny nakupovaných článků pohybují mezi 1000 a 5000 korunami. Blog bude také označen inzerentům jako blog s auditovanou návštěvností. Pokud by bloger uváděl návštěvnost nesprávně, může mu hrozit vypnutí blogu.

Současně s uvedením návštěvnosti blogu, která je bezesporu pro některé inzerenty rozhodujícím faktorem při vybírání z nabídek, jsme se rozhodli nabídnout blogerům další příležitost, jak svůj web zviditelnit mezi ostatními. Už teď někteří běžně publikují své články jako příspěvky na facebookových stránkách, tweetují na ně odkazy nebo třeba dokáží článek namluvit jako podcast, umístit k článku vlastnoručně vyrobenou infografiku či nabídnout inzerentům delší zobrazování na úvodní stránce blogu nebo magazínu. Případně své články dodávají do 24 hodin od objednání.

Právě takové služby jsme v PlaCle nazvali extra-služby, přičemž konkrétní podoba je na každém blogerovi (upravit lze v popisu blogu). Jejich prostřednictvím mohou inzerentům předvést přidanou hodnotu svého blogu oproti ostatním. A také za ni získat navíc odměnu. V pilotním provozu lze zadat ke konkrétnímu blogu jen jednu extra-službu. Podle zájmu a výčtu extra-služeb rozhodneme, zda jich umožníme vkládat k blogu více nebo zda je vázat na konkrétní nabídky. A jak extra-služby fungují?

1. bloger během přidání nebo editace blogu vloží název (resp. popis) extra-služby a cenu, za kterou ji nabídne inzerentovi
2. inzerentovi se extra-služba zobrazí u všech nabídek blogů, které ji mají vyplněnou
3. inzerent při akceptaci nabídky zadá, zda článek objednává s extra-službou. Pokud ano, k ceně článku se mu připočítá cena extra-služby
4. blogerovi se u akceptace článku zobrazí, že byl zakoupen spolu s extra-službou
5. po schválení hotového článku se blogerovi připíše k ceně článku i odměna za extra-službu (očištěna o provizi systému)

Aktuální nabídku extra-služby je možné kdykoliv měnit. Například v situaci, kdy inzerent objedná nějakou exkluzivní extra-službu, kterou následně nemůžete po určitou dobu nabídnout ostatním (například zavěšení článku na týden na první pozici úvodní strany). Objednané extra-služby tím nezměníte, k článku se ukládá vždy aktuální znění extra služby a její ceny. Takže se nemusíte bát experimentovat s tím, na co inzerenti uslyší nejvíce.

Je možné, že se najdou extra-služby, jejichž provedení nebude ve chvíli odeslání URL možné vydokladovat. Třeba v případě delšího zobrazování článku na úvodní stránce se rozumí, že jste takové zobrazování nastavili. Každopádně pole pro další komunikaci s inzerentem bude prostřednictvím připomínek k článku, takže nebudete muset čekat s odesláním článku až na dodání extra-služby.

Tolik k našim dvěma novinkám. Věříme, že je oceníte, a těšíme se na vaši kreativitu a nápady. Překvapte a odlište se!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

two × 4 =