10 nových funkcí, které zahýbaly PlaClou

Článek napsal Václav Bartoš dne 16.11.2014 . Zařazeno v kategorii Nové funkce

Vývoj nových funkcí na PlaCle je nyní tak intenzivní, že nezbývá čas na blogování o nich. Žádná nevyžaduje obšírný popis a jejich ovládání je intuitivní. To je i naše firemní filosofie, aby vše bylo jednoduše pochopitelné. Soudě dle dotazů na zákaznickou podporu, jediná nepochopitelná funkce je změna hesla, kterou v nastavení nenajdete a musíte do nápovědy na hlavní stránce. Takže až bude chvilka, dáme informaci do Nastavení. Pokud tyto řádky čtete s větším časovým odstupem, již funkce, o kterých budu psát, vnímáte jako naprostou samozřejmost. A přece jednou musely vzniknout.

Je jich skutečně deset, ale pokud se vám bude zdát jejich pořadí zvláštní, vězte, že se jedná o posloupnost jejich vzniku, nikoli o prostý výčet.

Pro inzerenty:

2. Seznam hotových článků s detaily
3. Uživatelské jméno v patě mailů
5. Přílohy u poptávky a komunikace
8. Ukládání konceptů poptávky, dotazu na podporu a připomínek

Pro provozovatele webů:

4. Výdělky v jednotlivých měsících za posledních 12 měsíců
6. Přiložení faktury k výplatě
7. Rozbalovací seznam poptávek a minimální cena článku na webu

Společné:

1. Přepínání mezi účty
9. Mobilní verze menu
10. Rozsah článků

Drobnosti ulehčují práci

Z knihy splněných přání v rozhraní provozovatelů webů jsme v půlce srpna zalovili pro Přepínání mezi účty – jednoduchou funkci, která umožňuje propojit dva účty. V horním menu ji najdete hned vedle uživatelského jména a volby na odhlášení. Slouží zejména těm, kteří používají účet inzerenta a zároveň provozovatele webu. Dříve bylo nutné se z jednoho účtu nejprve odhlásit. Nyní se do druhého účtu uživatel dostane jediným kliknutím. Existuje už 85 vazeb mezi účty.

Na schůzce s jedním z našich klientů padla prosba, zda bychom zobrazovali u seznamu hotových článků detaily webů. Hotové články jsme inzerentům v červenci umístili na jejich přehled, aby si mohli objednávat sdílení na sociálních sítích. Detaily webů jsme tam připojili hned druhý den po setkání. Pokud je něco jednoduché na provedení, děláme to obratem. A tahle funkce se hodí při reportování, protože zpětně se nešlo dostat k detailům jednotlivých webů.

Co ještě z téhle schůzky vzešlo, byl můj nápad na jednoduchou, ale praktickou pomůcku pro všechny, kteří spravují více účtů a občas se mohli v mailech od služby ztrácet. Stačilo jen doplnit uživatelské jméno do paty mailů. Což bylo hotové snad ještě ten den. Dnes už víte, z kterého účtu v PlaCle mail přišel. A připadá vám to zcela běžné. Pět let nebylo.

Když už jsme doplnili seznam hotových článků na inzerentských účtech, pustili jsme se i do vylepšení přehledu proplacených článků v detailech webů na účtech jejich provozovatelů. Byla to ostatně i jedna položka z knihy splněných přání. Původně zněla sice Výdělky v jednotlivých měsících za posledních 12 měsíců, ale rozrostla se nám na celkový finanční přehled s grafem na pokladně provozovatele webu. Dokonce jsme takový přehled zprovoznili i inzerentům. Provozovatelům jsme na přehledu proplacených článků v detailu webu zobrazili jejich výdělky za jednotlivé měsíce podle let společně s grafem, aby měli představu o vývoji jeho příjmů z PlaCly.

Často se stávalo, že inzerenti chtěli webům dodat podklady nebo již napsané články. Dosud to museli dělat naším prostřednictvím nebo odkazovat na některou ze služeb, kde soubor uložili. Zavedli jsme ukládání přílohy u poptávky a komunikace.Tu jsme už předtím otevřeli i po akceptaci nabídky. Takže nyní je možné zaslat webu například fotografie pro článek (ideálně v jednom souboru zabalené do archivu např. formátu zip nebo rar). A naopak nazpět napsaný článek ke kontrole před jeho publikováním.

Když už jsme začali ukládat přílohy, byl jen krůček k tomu, kdy nás napadne ukládat i faktury k výplatě podnikajících provozovatelů webů (nepodnikatelů spolupracujících podle autorského zákona je minimum). Dříve nám zasílali svou fakturu mailem. Občas se stávalo, že žádost dorazila, ale na fakturu jsme čekali a různě zaslání upomínali. Nebo jsme fakturu mezi maily museli hledat. Takže ukládání faktur současně s výplatou ušetřilo práci oběma stranám. Navíc jsme přestali podnikatelům do jejich faktur vnucovat naše variabilní čísla a proplácíme je pod tím jejich. Navíc jsme k žádosti o výplatu ještě doplnili pole čísla účtu, protože občas se stalo, že si jej provozovatel zapomněl aktualizovat. Před samotným odesláním žádosti se mu zobrazí i seznam článků.

Revoluce v zasílání nabídek

V rozhraní provozovatelů webů jsme rozpoutali malou revoluci. V knize přání si o ni nikdo nepsal, a přesto pomohla zrychlit práci všem, kteří nabízejí své weby za vyšší ceny. Minimální cena článku na webu skoncovala s nutností stále dokola zadávat cenu do příslušné kolonky. Pod poptávkou se objevila další možnost, jak se nabídnout, a to za konkrétní částku – minimální cenu článku na webu. U každého se volí zvlášť a lze ji měnit v popisu webu. Současně, aby prodírání se desítkami poptávek, které za den či dva dorazí, jsme zavedli rozbalovací seznam poptávek. Tedy spíš sbalovací, protože dosud nešlo seznam nových poptávek zobrazit jen podle jejich názvu. Muselo se rolovat a rolovat… U obecných webů, které jsou potenciálně tematické na všechny poptávky, má smysl si nechat poptávky rozbalené jako dříve, ale u tematických magazínů je efektivnější si seznam nastavit jako defaultně sbalený a rozbalovat jen ty poptávky, které provozovatele webu zaujmou a chce se na ně nabídnout.

Jednou ráno rozčilená inzerentka psala, že po nekonečném zápasu s vymýšlením dokonalého znění poptávky ji odeslala, ale PlaCla její účet stihla odhlásit. To jsme již před časem vyřešili funkcí trvalého přihlášení, ale co bylo důležitější, odhlášení upozornilo na nutnost ukládání konceptů poptávky, dotazů na podporu a připomínek k článkům po nedlouhé časové prodlevě do databáze, aby o ně uživatel nepřišel. Nyní již o žádnou svou větu nepřijdete, i když vám zrovna spadne počítač nebo omylem kliknete na zavření okna nebo se účet bez zatrženého trvalého přihlášení odhlásí.

Čas od času přijde na přetřes mobilní verze celé PlaCly, ale ta původní nemobilní se ukazuje natolik responzivní, že budovat zcela novou verzi by bylo nošení sov do Athén. Navíc by to s sebou mohlo přinést řadu technických chyb, které by nás zdržely na další měsíce a uživatelům nepřinesly nic užitečného. A v zájmu plynulosti obchodů a zachování duševního zdraví programátora a uživatelů je lepší na takové věci raději zapomenout. Oproti tomu nebylo jinak složité připravit mobilní verzi menu. Přepnutím pomocí křížku vlevo nahoře se uživateli horní menu zúží a volby se zobrazí v levém horním rohu v roletovém menu. Je pak více prostoru na samotné uživatelské prostředí. Stávající podoba dozná ještě jistě mnoha změn a dá se považovat za beta verzi.

Při kontrole článků během proplácení a během výplaty vždy zdržovalo dohledávání konkrétního rozsahu článku v poptávce inzerenta. Přidali jsme proto ke vkládání poptávky kolonku rozsahu článku vyjádřeném množstvím normostran. Stávalo se, že inzerenti rozsah udávali počtem slov, A4 nebo odstavců a pak se nestačili divit, jak to dopadlo při zapojení kreativity provozovatelů webů. Jednou došlo na čtyř-odstavcový článek, kdy odstavec tvořilo krátké souvětí a článek neměl dohromady ani 600 znaků. Samozřejmě jsme jej poslali do arbitráže a článek nechali dopsat. Takovým excesům jsme udělali přítrž a žádný článek již nemá méně než smluvními podmínkami garantovanou normostranu (tj. 1800 znaků) nebo inzerentem udaný vyšší počet NS. Rozsah článků navíc umožnil automaticky násobit při zasílání nabídek minimální cenu článku počtem normostran, takže provozovatelé webů už nemusí propočítávat cenu u delších článků a mohou se rychle nabídnout.

Díky všem těmto změnám se PlaCla stala atraktivnějším místem pro inzerenty, takže se zvýšil počet poptávek, zadaných článků a celkový obrat služby. Současně usnadnily práci provozovatelům webů, kteří v průměru odesílají o 25 procent více nabídek než dříve.

Jeden komentář: “10 nových funkcí, které zahýbaly PlaClou”

  1. Jan Profík napsal:

    Díky za hezký souhrn všech změn. Přijde mi, že pokaždé co se tam přihlásím, tak je nějaká změna. Nejvíce mě, ale štve, že pokud jsem na Plalce přes mobil, tak mi tam stále překáží Chat -> nelze to nějak prosím vypnout a to alespoň na mobilu?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *