Musím se přiznat, že jsem během třicetidenní výzvy dvacátý druhý den polevil a zbývajících osm článků dopsal za dva dny až v prvním červencovém týdnu. Při umístění článků jsem respektoval původní dataci, abych v tom nedělal nepořádek. Stejně jako u tohoto shrnutí. Cílem výzvy bylo především vzbudit zájem čtenářů, což se povedlo. Na Twitteru se ozval Tomáš Lípa, další inzerent zmínil výzvu při telefonátu ohledně zakázek pro naši redakci. Bylo to až ve chvíli, kdy jsem publikaci článků na několik dní přerušil. Do té doby se zdálo, že články nikoho příliš nezaujaly. O článku Jak pracovat 4 hodiny denně, nebo dokonce týdně a vše stihnout? jsme se bavili minulý týden na schůzce s Honzou Laiblem. Ač takovými články dáváte čtenářům obsah zdarma, budujete s nimi jejich prostřednictvím vztah a mají k vám větší důvěru.
Velkou část osnovy třicetidenní výzvy jsem složil z témat, která se v PlaCle opakují. Zrovna teď jsem řešil s jedním blogerem začínajícím v PlaCle, že umístění banneru do článku není příliš vhodné. A mohl jsem ho odkázat na článek Pokusy o podfuky. Píšu tam o tom v odstavci „cizí reklamní prvky“. Inzerenty jsem při vyhlašování červencové bonusové akce odkázal na článek o vyšší čtenosti a míře prokliku a další o tom, proč vyplácíme tak vysokou garanci za nepovedený článek, byť jsme předtím už za nepovedené články kredit vraceli, takže o své peníze inzerenti nepřišli. Díky vytvořenému obsahu mohu lépe komunikovat s blogery i inzerenty. Jedná se totiž o několik myšlenkových okruhů směřujících k osvětlení důležitých procesů v PlaCle. Nahlédnutí do více jak čtyřleté cesty k současné podobě naší služby, která může být jen zlomkem toho, co dokážeme v budoucnu.
S Michalem jsme se vsadili o to, zda každodenní publikace článků bude vůbec někoho zajímat. Tvrdil mi, že na firemním blogu není potřeba vydávat článek denně. Opak se ukázal pravdou. Popravdě jsem se chtěl hecnout a trochu i předvést to, co díky naší redakci dokážeme. A teď se po vystřílení 30 témat na nějaký čas odmlčím. Jestli mohu doporučit, mnohem praktičtější je mít připraveno téma na každý týden a s předstihem. Takže třeba 26 témat na půl roku dopředu, dva týdny před publikací je zadat k napsání, týden předem jejich publikaci nastavit, tím pádem zbude ještě týden času na případné úpravy, doplnění. A s blížícím se šestým měsícem opět soustředit nová témata na další polovinu roku. Na základě článků lze totiž se zákazníky a dodavateli komunikovat témata, na která vám při každodenní práci nezbývá čas. Navážete tak s nimi mnohem pevnější vztah.
Ideální je si témata během každodenní práce odkládat do nějakého zásobníku (poznámkový blok, klidně i na papír) tak, jak vás napadají. K udržení tempa úplně stačí jediné téma za týden.
Kdyby vás jakékoliv takové téma napadlo v souvislosti s PlaClou, napište ho do komentáře, bude to námět na další příspěvek.
Napsat komentář