Z pohledu inzerenta je nejlepší reklamace žádná reklamace. Proto je pro službu PlaCla klíčové reklamacím předcházet. Drtivá většina reklamací jsou jen pouhé drobnosti, překlep nebo špatně umístěný odkaz. Případně ještě inzerent upřesní některý detail, něco přidá či ubere. Skutečným reklamacím, kdy je nutné přepsat celý text, se snažíme předcházet. Jakmile takovou situaci zaznamenáme, zpravidla necháváme zpracovat novou verzi a poptávku podle připomínek upravíme. Předejde se tím dalším reklamacím. I když z našeho pohledu jsou reklamace zdrojem zpětné vazby, která nám umožňuje být lepší. Pokud je inzerent s článkem hrubě nespokojen, poradím mu v následujících řádcích jak reklamovat takový článek co nejefektivněji.
Lepší nový, než se zdržovat
V praxi se nám neosvědčilo článek o více jak deseti zásadních věcech opravovat. Je lepší nechat připravit verzi zcela novou. Je to nejrychlejší a nejefektivnější řešení takové zásadní reklamace. K tomu ovšem přece jen potřebujeme součinnost inzerenta. Především proto, aby v několika bodech uvedl, proč s článkem není spokojen, a pak buď odkázal na svou poptávku, nebo ji rozšířil opět několika body – co v článku má být a co nemá být zmíněno. Přitom už nemá smysl se odvolávat k reklamovanému článku, protože to bude instrukce pro napsání článku nového.
Škoda zanevřít na blogera
Že se článek nepovedl, neznamená, že se nepovede i jeho druhá verze. Pokud v několika bodech bloger dostane zpětnou vazbu a inzerent popíše, co od článku chce, případně třeba uvede příklad povedeného článku, dá se všechno napravit.
Napsat komentář