Primární chybou je, že váhají a ještě se neregistrovali do PlaCly, nedobili kredit a nevložili poptávku. Kdo nic neriskuje, nic neztratí… jenže v PlaCle neztrácí, i když dobije. Leda svůj čas. Inzerentovi garantujeme vrácení kreditu za článek, s kterým nebude spokojen. Pokud ani na druhý pokus se mu článek líbit nebude, vyplatím mu 5 000 Kč jako kompenzaci za jeho čas. Dokonce v případě, že na něco takového nemá čas nebo zkušenosti, pomůžeme. Na žádost vracíme i samotný kredit po potvrzení zaúčtování dobropisu na bankovní účet inzerenta. Chápu váhání nad tím, kde jsou články publikovány, jaké jsou kvality a kolik za službu zaplatí nebo, jakou mají nastavit cenu své poptávky. Vše spolu můžeme probrat.
Ale nedokážu rozptýlit obavy nebo pochybnosti, pokud mi je neřekne. Především se díky PlaCle vyhne neúmyslným i úmyslným podfukům a nepříjemnostem. A neudělá některé z dalších nejčastějších chyb inzerentů.
U poptávky pár bodů potěší
Při vložení poptávky jsou to dvě základní chyby:
- nekonkrétní poptávka „Propagace našeho eshopu s oblečením“ místo praktického návodu „Jak se obléct k vodě“ nebo „Co si na sebe vybrat na zimu“, přitom koncept poptávky rozhodne o její úspěšnosti,
- využití předvyplněného podrobného zadání, které dává blogerovi skoro absolutní volnost v tématu, což následně vede ke sporu.
Často inzerent říká, že kdyby vyplňováním poptávky strávil patnáct minut, může si článek napsat sám. Jestliže má obavy z výsledné podoby článku, ale poptávce věnovat čas nechce, může dodat text vlastní nebo u napsaného autorizaci pozdržet jeho publikaci a pročíst si ho. Platí však, že vždy blogera potěší, pokud ho inzerent alespoň trochu nasměřuje k tomu, co v článku má být a co naopak nesmí. Ideálně když mu dá k tématu několik bodů, čemu se věnovat.
Tomu, jak psát skvělé články na blog nebo firemní web, jsem se věnoval loni v listopadu. Nyní jsem téma ještě rozšířil o tipy na efektivní články, které přináší čtenost a vyšší míru prokliku. Pro výborný výsledek je dobré některé z nich v poptávce zmínit, ale většinu už sami sledují kontroloři. Postarají se o to, aby článek byl správně členěn a dobře se četl.
Bez zpětné vazby nebudeme lepší
Po koupi PlaCly v roce 2014 mě zaráželo, že inzerent články vůbec nečte. Když jsem se začetl, popravdě jsem se mu vůbec nedivil. Právě nízká kvalita článků byla důvodem, proč bývala PlaCla neoblíbená. Nyní jsme kolikrát vlastně rádi, když stálý inzerent články nečte. Důvěřuje naší vnitřní kontrole a vidí, že článek připomínkují sami kontroloři. Každopádně pokud inzerent s PlaClou teprve začíná, je jeho zpětná vazba velmi důležitá. Mohu podle ní upravit poptávku, aby se vyhnul dalším reklamacím a sporům. Zjistíme díky ní, jaký styl článků vyhovuje jeho službě, produktu či firmě. Bez ní lepší nebudeme. Bez zpětné vazby budeme jen hříčkou přírody.
Co se nedá měřit, se nedá řídit
Zásadní chybou je článkovou kampaň nevyhodnotit. Náklady na propagaci nemají jen tak protéct bez efektu. My například před časem propagovali PlaClu článkovou kampaní, z které dodnes chodí potenciální zákazníci. Plánujeme novou kampaň zaměřit už pouze na weby, které se nám osvědčily a vybrat k nim několik dalších. Pokud si s vyhodnocením článkové kampaně inzerent neví rady nebo se mu výsledky nezdají, není nic jednoduššího než se s námi poradit.
V mém nejlepším zájmu je, aby placené články inzerentům vydělávaly. Jedině tak se budou vracet.
Napsat komentář