Kolik si blogeři vydělají?

Článek napsal Václav Bartoš dne 26.6.2018 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

Tolik, kolik své práci věnují času. Tak jednou za půl roku dorazí do PlaCly dotaz od nějakého „blogera“, který má dvě stě domén a chtěl by je monetizovat bannery a placenými články. Ten nejdůležitější paramter, na který inzerenti hledí, je návštěvnost. Zajímají se i o čtenost samotných článků. Měří následně prokliky z nich, a dokonce měření propojují s prodejním softwarem, nejčastěji eshopem. Takže dokáží říct, kolik jim který článek vydělal. I několik let zpětně. Pustit do PlaCly nějakou takovou blogovou farmu by pro nás byla sebevražda a návrat k tomu, proč bývala PlaCla neoblíbená. Ve včerejším článku o profesionalizaci blogerů jsem poznamenal to, že blogování není zázračnou cestou ke zbohatnutí.

Ovšem pokud bloger odvede svou práci poctivě, nemůže nevydělat v budoucnu. Vytváří obsah, který budou čtenáři vyhledávat ještě desítky let. A už bude jedno, zda na osobním počítači, notebooku, mobilu nebo jim ho bude předčítat a do cizích jazyků překládat umělá inteligence.

Vy se ale samozřejmě ptáte na to, kolik si vydělá v PlaCle. Začal jsem o návštěvnosti a budování unikátního obsahu, protože to je podmínkou toho, že si bude vydělávat dlouhodobě a že o něj bude vůbec zájem. Mohu o výdělku blogerů hovořit podle výdělku konkrétních blogerů. Od dubna 2014 si nejaktivnější bloger vydělal 1 168 864 Kč, druhý 813 545 Kč, třetí 801 958 Kč. Za poslední dva roky si jeden nováček vydělal 621 098 Kč. Dokonce jeden bloger s blogováním seknul, zapojil se čistě do redakce a stal se kontrolorem, za dva a půl roku vydělal 485 959 Kč. Práce je tak časově flexibilní, že blogeři podnikají z domu, blogy jim přináší další výdělky, takže mají dostatek času na svou rodinu a po třetím dítěti ještě plánují čtvrté. Příjem z PlaCly je jen část jejich příjmů. Kolikrát jsou s manželkami či manželi doma, ti jim s podnikáním pomáhají nebo se při práci střídají, a zvládají tak i péči o rodinu.

Než nicneříkající léty nafouklá čísla, přijde mi důležitější napsat, jak konkrétně vypadá struktura jejich příjmů. Zpravidla mají blogů několik na různá témata. Dosud platilo, že nejvíce vydělávali blogeři s nejnižšími cenami, pokud se však přehoupnou přes 100 000 unikátních návštěvníků měsíčně, inzerenti jim za články platí ochotně násobně více jak ceny svých poptávek. Bloger tak za článek obdrží 1 000 – 5 000 Kč. V té nejvyšší cenové hladině už ale musí dosahovat stovek tisíc unikátních návštěvníků měsíčně. Někteří blogeři si za své články představují 10 – 40 000 Kč. Taková spolupráce má smysl pouze pro brandové kampaně a oslovujeme je až na základě VIP poptávek inzerentů. Jednoduchou matematikou je totiž jasné, že 40 článků po 1 000 Kč bude mít efekt násobně vyšší než jediný článek nejznámějších českých blogerů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *