Víc než stavbu domu připomíná budování služby PlaCla cosi jako prehistorickou buňku, která prochází evolucí. Její membránou ohraničené tělo nepustí dovnitř nic škodlivého, zároveň plave na všechny strany zatím jen českého a slovenského moře a možná se někdy změní v mnohobuněčný organizmus. Stále na počátku svého vývoje a přitom už připravená i na náročné procesy, schopná samostatně přežít a produkující živiny pro další buňky. Pro nás je živinou slovo. Je to základní stavební prvek. Připravíme z něj článek a rovnou jej publikujeme, nebo z něj sestavíme jen ten článek, případně slova složíme do popisků eshopů, PPC inzerátů, mailingů, příběhů o inzerentových projektech… co přesně a v jak vysoké kvalitě to má být, už závisí na inzerentově přání. Vyvíjíme se podle jeho nároků a podle vnějšího prostředí.
Můžeme si naplánovat růst, snít o zahraničních mořích, blouznit o zapojení ještě neobjevených technologiích, zaklínat se úžasnou silou influencerů, ale každý nápad, novou funkci, nový produkt nebo marketingový buzzword prověří až zájem inzerentů. Kolikrát se zdá, že naším úkolem není hnát PlaClu kupředu, ale nezahltit její organizmus nějakými složitostmi. Tím nemyslím jen složitosti z hlediska funkcí, kočírujeme všemožné dobře míněné snahy programátorů, grafika, účetní, právníků atd. Vždy se pídíme po tom, zda by to nešlo udělat jednodušeji, úsporněji a především rychleji, kvalitněji a levněji.
Bez zpětné vazby od těch, kteří nás platí, bychom se stali vyhynulým druhem, hříčkou přírody.
Napsat komentář