Rozhovor s blogerkou 2

Článek napsal Martin Jersák dne 9.12.2013 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

1. Představ se ?
Jmenuji se Jana, 30 let, toho času na mateřské dovolené.

2. Kolik máš blogů/jak dlouho/kolik ti vydělají?
Blogů mám několik, v systému PlaCla.cz již od začátku asi 8 ks. Vydělávají na Placle + – 10 000 Kč/měs., obecně asi 20 000 Kč.

3. Jaké jsou tvé cílové skupiny návštěvníků/témata webů?
Dříve se dalo dost dobře vydělávat na všeobecných, čistě PR webech. To už je dneska pasé. Proto se soustředíme na tematické weby s kvalitním, pokud možno denně aktualizovaným obsahem a větším množstvím článků, které nejsou reklamními, tedy bez odkazů.

4. Co se ti osvědčilo jako nejlepší pro vysokou návštěvnost tvého blogu/ů?
Pořádání soutěží a denně aktualizovaný obsah dobře čitelnými články s přidanou hodnotou.

5. Co děláš pro inzerenty, aby byli spokojeni s tvým blogem/články?
Snažím se v popisu blogu popsat, co od nás mohou očekávat a za jakou cenu. Ne vždy si to ale inzerenti přečtou a pak zbytečně vznikají problémy. Naše články totiž jsou vždy 100% originálními texty, s obrázkem či fotogalerií a daným počtem odkazů. Zpravidla neakceptujeme články (nebo za mnohem vyšší cenu) s počtem odkazů větší než 3.

6. Bereš i poptávky, které nejsou v souladu s tvým přesvědčením (půjčky, porno)?
Snažím se vybírat články, kvůli kterým nebude web nijak penalizován ze strany vyhledávačů. Musím ale uznat, že i články na téma půjčky apod. lze pojmout nekomerčně, jako recenzi nebo vlastní zkušenost.

7. Co by jsi doporučila začínajícím blogerům?
Začínat v této době není zrovna jednoduché, ale ne nemožné. Blog by měl mít kvalitní obsah, takže se nevrhejte do projektů, kterým nerozumíte. Nezakládejte všeobecné, ale jen a pouze tematické weby, pak nevyděláváte pouze prodejem PR článků, ale také třeba bannerů, různými typy affilů a podobně.

8. Jaký častý nedostatek vidíš na blozích?
Dříve šlo o kopírování textů, to už teď díky copyscapům vymizelo. Ovšem texty, které jsou bez hlavy a paty, zjevně reklamní a s chybami, se objevují stále.

9. Jaký častý nedostatek vidíš v poptávkách inzerentů?
Zbytečně nutí blogery dávat do článků příliš mnoho odkazů. To ale nepomůže vůbec ničemu (tedy z pohledu SEO) a navíc je článek na první pohled reklamní a je tedy mnohem menší šance, že si ho někdo opravdu přečte. Já mám ráda články, ve kterých díky odkazu čtenáře spíš navedu, kde si danou službu či zboží, které je třeba v mém článku zaujalo, mohou koupit nebo objednat.

10. Máš postup jak vytvořit úspěšný blog?
V dnešní době asi ne. Možná koupit zavedený nebo alespoň dávno registrovanou doménu. Pravidelně vkládat nekomerční články, pořádat soutěže, podpořit web facebookovým profilem, podporovat web na diskuzních fórech atd. atd…ani tak není nic zaručené…

7 komentářů: “Rozhovor s blogerkou 2”

  1. Petr Malý napsal:

    Díky za článek. Můžete mi prosí mobjasnit matematiku jak dokážete vydělat 10tis měsíčně? Za jakou cenu prodáváte články? Kolik nekomerčních vs komerčních napíšete?

  2. Petr napsal:

    10 tisíc korun/8 blogů je 1250 Kč na blog a měsíc. To je tak 7 levných článků na blog a měsíc. Nebo 4 dobré. To je 1 až dva placené články a dva nebo tři bez odkazů za týden na blog. 8 až 16 placených a 16 až 24 volných. Spolu 24 až 40 článků týdně. 4 až 6 denně. Kde vidíte problém?

  3. Martin napsal:

    Jedná se o mix webů, jak čistě PR tak tam je web kde je PR článek 1z10-20
    Cena za články je tedy od 140,- až po 2000,-

  4. Petr napsal:

    Pochopil jsem to tak, že vydělává 10-30 tis. /měsíc za všechny weby. Protože uvádí obecně 20 a +-10.

  5. Ondra napsal:

    Nesouhlasím s tím, že je potřeba vytvářet pouze tématické weby. Aktuálně dělám obecný web, na který za necelý rok přišlo 130.000 lidí a to i když měl půl roku PR 0

  6. Honza napsal:

    Díky za tipy, jako cestu tedy vidím srazit ceny článků a jet spíše na objem.

  7. Josef P. napsal:

    Jelikož není problém dohledat weby o kterých se zde píše, tak mně trochu údaje v článku nekorespondují s realitou. Ty tématické magazíny jsou pěkný, tam je ale asi potřeba do chodu něco investovat ne? No a ty obecné weby s několika desítkami témat kde je prakticky kompletní sada poptávek na Placle za posledních 14 dnů, to je trochu někde jinde, než ty magazíny.

    Každopádně konečně vidím o co tedy mají inzerenti zájem za ceny na Placle a konečně jsem to pochopil 🙂 Taky jsem zjistil kde může být umístěna kontextová reklama, aby to inzerentům, nebo lépe řečeno Placle nevadilo. U některých webů jsem byl překvapen z ranků, neb na nich není nic jiného než články z odkazem a přesto se solidně drží.

    Rozhovor tedy pro mě osobně velmi přínosný, neb konečně vidím o co těm inzerentům vlastně jde a co na Placle preferují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

nineteen − eleven =