Pro koho nejsou článkové kampaně vhodné?

Článek napsal Václav Bartoš dne 10.7.2017 . Zařazeno v kategorii Všeobecné

Ne všichni na PlaCle najdou to, co hledají. Přestože si každý inzerent může poptávku libovolně specifikovat, a tím ovlivnit její výsledek, představy některých naplnit prostě nedokážeme. Splňujete-li následující body, nemá smysl vydávat se cestou článkových kampaní. Ušetřete si čas a věnujte ho raději aktivitám, které pokryjí vaše potřeby, pokud…

… váš produkt či služba je všeobecně známá

Článkové kampaně mají největší potenciál v případě, kdy potřebujete propagovat nepříliš známou službu nebo produkt. Prostřednictvím více než stovky webových portálů zapojených v systému PlaCla se o konkrétní značce mohou dozvědět tisíce lidí. Čtenáři si přečtou spíš text o něčem, co ještě neznají, než o produktu, jejž denně používají.

… nemáte dostatečné kapacity pro nové zákazníky

Než se začnete věnovat propagaci obecně, rozmyslete si, zda vůbec máte kapacity na zvládnutí většího počtu klientů. Až vám články přivedou nové zákazníky, budete jim stíhat odesílat zboží včas? Pokud ne, lidé si o vás udělají špatný obrázek a o své dojmy se mnohdy podělí – třeba v případě eshopů na Heuréce. Klesne vám hodnocení, sníží reputace a peníze investované do propagace eshopu paradoxně uškodí.

… nemáte několik desítek minut času měsíčně na zadání a proplacení článků

Přestože se proces zadávání a proplácení článků snažíme co nejvíce zjednodušit, pořád jste to vy, kdo má hlavní slovo. Úspěch celé článkové kampaně záleží primárně na tom, jak dobře zadáte poptávku a jaké si vyberete weby. Také poslední slovo k hotovému textu byste měli mít vždy vy. Ze strany PlaCly jsou do procesu sice zapojeni kontroloři, kteří eliminují pravopisné chyby a překlepy, jenže nemohou rozpoznat obsahové chyby, pokud se jedná o specifický obor. Svůj produkt či službu znáte nejlépe, proto je lepší každý text před proplacením aspoň letmo pročíst. I když se o proplacení postará arbitr, vaše zpětná vazba je důležitá a bez ní prakticky naše práce nemá smysl.

… nezvládnete se článkové kampani věnovat pravidelně

Zadat jednu poptávku, akceptovat nabídky několika webů a proplatit je opravdu nestačí. Inzerenti u nás fungují dlouhodobě, své poptávky obměňují, vytváří nové s ohledem na probíhající akce nebo roční období. Chcete-li vidět nějaké výsledky, je potřeba se do PlaCly přihlásit několikrát měsíčně nebo alespoň ročně a nabídky webů akceptovat postupně. Sami nejspíš dobře víte, že je lepší, když se zmínky o službě či produktu objevují postupně, nikoliv ve velkém množství najednou. Případně v rámci nových poptávek využít opakovaně s časovým odstupem nabídek webů, z kterých minule přišly objednávky.

… nevíte, co vlastně chcete

Je vhodnější, když se do PlaCly přihlásíte s aspoň přibližným cílem, jehož hodláte prostřednictvím článkových kampaní dosáhnout. Ostatně už při zadávání poptávky je potřeba specifikovat, zda toužíte spíš po odkazech kvůli SEO nebo reálných zákaznících. Čím lépe vyjádříte, po čem vlastně toužíte, tím lépe pro vás blogeři nebo redaktoři přímo z PlaCly článek připraví. Podle toho, čeho chcete dosáhnut, si také budete volit weby, kde publikovat texty. Máte-li za cíl například zvýšit prodej kojeneckého oblečení v e-shopu, přijmete nabídky od webů a blogů zaměřených na maminky, ženy atd. Poptávky je sice možné zadat „zrychleně“ a využít předvyplněného textu, avšak to je vhodné pro zkušené inzerenty. Ze začátku se vyplatí věnovat zadání poptávky více pozornosti a dopředu si vše ujasnit.

… vadí vám velký počet nabídek, z nichž si musíte vybírat

Jakmile zadáte poptávku, do několika minut vám začnou chodit nabídky. Nebude jich pět, ani deset, zpravidla se jedná o nabídky od desítek webů, jimiž se budete muset prokousat. Tento krok nelze nijak zjednodušit, protože vy nejlépe víte, jaké weby pro publikaci hledáte. Z naší strany vidíme velký výběr jako jednoznačné plus – aspoň si každý inzerent vybere dle svých cenových možností a dalších požadavků. S čím můžeme pomoci, je rozřazení podle základních parametrů jako cena, návštěvnost, několik druhů ranků a zda se jedná o novou nabídku (od poslední práce s poptávkou), zda jste na webu inzerovali či nikoli nebo jaká je rychlost zveřejnění článku na něm.

Všechny výše uvedené důvody mohou být pro někoho překážkou. Článkové kampaně skutečně dokážou zvýšit návštěvnost a přivést zákazníky, ovšem pouze tomu, kdo je na ně připraven.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *