Případová studie: Zkušenosti inzerenta s PlaCla II.

Článek napsal Václav Bartoš dne 6.12.2017 . Zařazeno v kategorii Případové studie

Čas od času inzerenty v PlaCle zajímá, jak fungují články ostatním. Přináším proto po třech letech další případovou studii. Tento text sepsal jeden z inzerentů. Službu PlaCla začal využívat teprve nedávno. I přesto přináší spoustu užitečných postřehů ohledně výkonnostního linkbuildingu. Inzerent provozuje internetových obchod s originálními módními doplňky pro ženy i muže. Mimo jiné má na starost i marketing. Přes jeho počáteční nedůvěru jsme jej seznámili s tím, jaké mohou články za několik stovek korun přinést konverze. Registroval se, zadal poptávku a dobil kredit. Jaké výsledky přinesly první týdny používání této služby?

Zpočátku jsme k takovému objednávání článků přistupovali značně skepticky a moc jsme si od této aktivity neslibovali. Přece jenom jsme chtěli navýšit počet objednávek, který jako každý rok v létě klesl. Musím přiznat, že výsledky nás příjemně překvapily. Kampaň jsme zadávali během měsíce a půl a strávili na ní pouze 5 hodin, což by bez pomoci PlaCly bylo nereálné a zabralo by to mnohonásobně více času.

Během prvního měsíce jsme koupili 3 články. Po upozornění, že není vhodné rozhodovat se pouze na základě ceny, nás zaujaly VIP poptávky, které jsme se rozhodli vyzkoušet. Cena jednotlivých článků se lišila podle náročnosti zpracování, tématu a délky. Nicméně ve výsledku jeden článek vyšel průměrně na 1500 korun.

Zadávání článků bylo průběžné, což se mi zdálo lepší nejen kvůli časovému vytížení, ale také mi to umožnilo lépe reagovat na aktuální potřeby. Proto si myslím, že příchozí návštěvnost a počet objednávek se s velkou pravděpodobností ještě zvýší. Dosud nám publikované články přinesly 7 objednávek z celkem 226 návštěv. Objednávky představují celkový obrat 10 500 korun. Konverzní poměr je tedy z mého pohledu výborný.

Prostřednictvím poptávky ve službě PlaCla jsme nechali za 2500 korun vypracovat a zveřejnit článek o nových trendech v módě s důrazem na doplňky, možnosti kombinování apod. Ten byl umístěn na jednom menším módním blogu. Součástí článku byly fotografie našeho sortimentu. Nechyběly ani odkazy na zdroje těchto fotografií, které vedly do našeho internetového obchodu.

V závěru bylo samozřejmě zmíněno, kde je možné moderní originální módní doplňky zakoupit ve formě odkazu na danou kategorii (tzn. www.domena.cz/kategorie). Na základě tohoto článku u nás noví zákazníci uskutečnili 5 objednávek.

Dalším příjemným překvapením byl posun ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozice. To jsme ani nečekali, neboť vynaložená investice se nám i tak vrátila. Pro mě jsou tato čísla povzbudivá, takže postupně čím dál více zapojujeme linkbuilding při plánování marketingové strategie.

Co je nutné před zadáním v PlaCle článku vědět?

Bylo pro mě poměrně velkým překvapením, že největší přínos skýtají články zaměřené na konkrétní produkt, případně produkty. Snažím se proto mít tuto skutečnost neustále na paměti.

Jak je to však s náklady za jednotlivé články? Dražší a z mého pohledu velmi zajímavý článek, konkrétně za 2500 korun, který čtenáře informoval o našich produktech spíše v obecné rovině a nesporných výhodách nákupu v našem internetovém obchodě, nepřinesl uspokojivý výsledek, tedy žádané konverze.

Opačný byl výsledek konkrétně zaměřeného článku za 800 korun, jehož výsledkem byly 4konverze. Je tedy zřejmé, že cena opravdu není nejdůležitějším kritériem. Rozhodující slovo má zaměření webu a jeho cílová skupina, počet návštěvníků a samozřejmě také forma, jakou jsou články napsány.

Jak probíhá zadávání článků?

I z poměrně krátké zkušenosti jsem zjistil, že mnohem lepší výsledky vykazují netradiční a nápadité články, které se věnují specifickému tématu.

Nemá tedy význam snažit se zaujmout příliš široké publikum. Zadání článků proto formuluji spíše obecně a nechávám autorům volnou ruku, aby článek co nejvíce korespondoval s obsahem blogu. Několik informací v bodech dle mého názoru stačí. Nemám ve zvyku do článků nijak zvlášť zasahovat, ve většině případů jsem s jejich podobou spokojen. Pouze občas doplním detailnější informace o vybraných produktech.

Podle čeho si v PlaCle blogy vybírám?

Rozhodně ne pouze podle ceny, neboť levná inzerce na blozích s malou návštěvností by byla ztrátou času.

Zároveň si však nemyslím, že blogy s obrovskou návštěvností, jejichž zaměření je našemu sortimentu vzdálené, nám mohou přinést větší užitek.

Perspektivnější jsou jistě tematické blogy, a to i přes jejich nižší návštěvnost. Například vůbec nereaguji na blogy, které se zaměřují na něco zcela odlišného, třeba rekonstrukce interiérů. Tam zákazníka hledajícího originální módní doplňky nejspíše nenajdeme. V takovém případě mě nepřesvědčí ani vyšší návštěvnost a nemyslím si, že dobré SEO je to nejdůležitější kritérium.

Co je pro mě osobně důležité?

Jednoznačně tematické zaměření blogu. Název blogu však může být zavádějící, proto se vyplatí věnovat chvilku času prohlídce blogu a na vlastní oči se přesvědčit, že má význam na něm článek publikovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 × five =